Mikä GT Performance?

Liikunta-ala on melko poikkeava kenttä. Valmennuspalveluita ja personal trainingia voi tarjota kuka vaan ilman pätevää koulutusta. Valmentajan vastuu on kuitenkin suuri, sillä valmentaminen ja harjoittelu vaatii laajaa tietotaitoa. Pienistä virheistä voi aiheutua isojakin haittavaikutuksia: loukkaantumiset, ylirasitustilat (pahimmillaan jopa ylikunto) tai vaikkapa motivaation katoaminen harjoittelua kohtaan, joka taas vaikuttaa negatiivisesti kaikkeen muuhun elämään. Näiden lisäksi huono valmennus ja harjoittelu ei ole kehittävää, ja aikaa valuu hukkaan. Nykyään sosiaalisessa mediassa valmentajan luotettavuutta arvioidaan pitkälti seuraajien ja näkyvyyden perusteella. Kuvittele: valitsetko lääkärin sen perusteella, kuka näyttää parhaalta ja kenellä on eniten seuraajia vai sen perusteella, kuka on erikoistunut koulutuksellaan juuri sinun ongelmiisi ja omaa vahvan kokemuksen? 

GT Performance - tiede ja osaaminen edellä

Haluamme, että kaikki harjoittelevat toimivasti ja turvallisesti. Meillä valmennus pohjautuu liikuntatieteelliseen koulutukseen - opiskelemme Jyväskylän yliopistossa liikuntatieteellisessä liikuntabiologian linjalla. Meillä valmentaminen perustuu vahvaan akateemiseen sekä valmennus- ja voimaharjoitteluosaamiseen. Ammattitaitoinen valmentaja ymmärtää, miten ihmiskeho toimii ja miten optimaalinen harjoittelu toteutetaan. Huomioitavia tekijöitä harjoittelussa on useita: Fysiologisten tekijöiden, mm. rasitustilan ja palautumisen määrittäminen ja yksilöllisen harjoitusvolyymin ymmärtäminen ovat merkittävässä roolissa yksilöllisessä ohjelmoinnissa. Fysiologisten tekijöiden lisäksi esimerkiksi ruumiinrakenne määrää liiketekniikoiden suoritusta koskevia tekijöitä merkittävästi. Tämä kaikki vaatii laajaa osaamista valmentajalta, joka on lopulta vastuussa asiakkaan harjoittelusta.


GT Performance edustaa laadukasta valmennusta ja harjoittelua = tuloksia ja kehitystä.
GT Performance edustaa laadukasta valmennusta ja harjoittelua = tuloksia ja kehitystä.

Jos olet miettinyt valmentajan hankkimista, muista valita valmentaja tarkasti. Suosittelemme tarkistelemaan kriittisesti personal trainereiden koulutustaustaa sekä osaamisen tasoa. Lähde kuitenkin rohkeasti mukaan voimaharjoitteluun, ja tee itsestäsi parempi versio! Tätä päätöstä tuskin tulet katumaan. Tähän blogiin lisäämme parasta tietoa harjoittelusta, jotta voit lisätä omaa tietämystäsi treenaamisesta. Jaamme tässä blogissa hyödyllistä tietoa harjoittelusta: esimerkiksi yksityiskohtaiset tekniikkaohjeet liikkeisiin sekä tietoa harjoittelun ohjelmoinnista ja harjoittelusta yleisesti, jonka avulla voit itse aloittaa harjoittelun tai kehittää itseäsi harjoittelijana.

- Julius ja Tapio

 Mitä haluat tietää harjoittelusta tai mistä haluat kuulla blogissa? Ota yhteyttä ja kysy!